مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 14:322022-08-12سياسي

طالبان عقاید اهل سنت و شیعیان را محترم شمارد


از طالبان انتظار می رود که عقاید اهل سنتی که محب خاندان پیامبر (ص) هستند و شیعیانی که یک جامعه بزرگ در افغانستان هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: اصل اظهار محبت و صیانت از شخصیت و گرامیداشت افراد در تعاملات اجتماعی، باوجود فواید بسیاری که دارد، یک آسیب هایی نیز برای آن متصور است.

وی تشریح کرد: اسلام به کرامت دیگران در مقام تربیت و تعامل اجتماعی توصیه می کند که نباید شخصیت انسان ها را محدود به ابعاد مادی کرد؛ همچنین اگر آداب و احترامات صرفاً سطحی باشد، همراه با دورویی و نفاق باشد، صحیح نیست چراکه از دل نبوده و این احترام در روایات مورد مزمت قرار گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اشتباهی که گاهی در مقام اکرام و احترام پیدا می شود، افراط است؛ اگر در رعایت احترام بیش از حد لازم پیش برویم، باعث می شود که شخص نتواند خودش را درست ارزیابی کند؛ ما در هر حال باید اشتباهات فرد مقابل را به او گوشزد کنیم.

وی بیان کرد: نوسان ناسنجیده میان تکریم و تحقیر انسان به خصوص در مقام تربیت، موجب آشفتگی شخصیت و درهم ریختگی موازین تربیت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان عقاید اهل سنت و شیعیان را محترم شمارد

طالبان عقاید اهل سنت و شیعیان را محترم شمارد