مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 13:372022-08-12بين الملل

توصیه چین به «نانسی پلوسی»؛ به افغانستان و عراق و سوریه و لیبی هم برو


سخنگوی وزارت خارجه چین به نانسی پلوسی توصیه کرد به افغانستان، عراق، لیبی و سوریه هم سفر کند تا جنایات ارتش آمریکا را از نزدیک ببیند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه با اشاره به سفر غیرقانونی و جنجالی نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: پلوسی باید به افغانستان، عراق، لیبی و سوریه هم سفر کند تا بابت کشته شدن شهروندان و غیرنظامیان این کشورها توسط ارتش آمریکا عذرخواهی کند.

  براساس گزارش خبرگزاری تاس، وانگ ون بین در نشست خبری خود گفت: اگر نانسی پلوسی اینقدر دنبال دموکراسی و حقوق بشر است بهتر است سری به افغانستان و سوریه و لیبی و عراق هم بزند تا از قتل و کشتار صدها هزار غیرنظامی در این کشور به دست نظامیان آمریکایی ابراز ندامت کند.

 او همچنین می تواند به این کشورها قول دهد که این وحشیگری ها که نقض منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین الملل توسط ایالات متحده است، هرگز تکرار نخواهد شد.

این دیپلمات چینی در ادامه باز هم از سفر پلوسی به تایوان انتقاد کرد و آن را رفتار تحریک آمیز و نقض سیاست اصولی چین واحد که میان واشنگتن و پکن مورد موافقت قرار گرفته خواند.

  وی افزود: سفر پلوسی هیچ ارتباطی به دموکراسی نداشت این یک فریب سیاسی است که با خواست و اراده 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه چین به «نانسی پلوسی»؛ به افغانستان و عراق و سوریه و لیبی هم برو

توصیه چین به «نانسی پلوسی»؛ به افغانستان و عراق و سوریه و لیبی هم برو