مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-12سياسي

100 درصد محصول نخیلات دشتی و تنگستان خسارت دیده است


نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از خسارت 100 درصدی خرمای نخیلات این دو شهرستان بر اثر سامانه مونسون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تنگستان، غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش های باران در سامانه مونسون در همه نقاط استان بوشهر ثبت شد و برخی نقاط جاری شدن سیل شاهد بودیم.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: خسارت بارش باران به کشاورزی و باغات خرما قابل توجه می باشد چرا که بارش باران سبب ریزش و ترشیدگی خرما در نخلستان ها شده است.

این نماینده بیان کرد: بارش باران سبب ریزش محصول و ترش شدن و کپک زدگی محصول نخیلات شده و بررسی ها نشان می دهد 100 درصد محصول خرما در نخیلات تنگستان و دشتی خسارت دیده است که نیاز به جبران دارد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی باید ضمن برآورد خسارات، راهکارهای جبران آسیب ها را ارائه و هر چه سریعتر اقدام کند.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد: بیمه جوابگو جبران خسارت کشاورزان نیست بلکه باید با بررسی کارشناسی که کشاورزان کارشناس واقعی محسوب می شود راهکارهای لازم برای حل مشکلات کشاورزان تدوین و عملیاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد محصول نخیلات دشتی و تنگستان خسارت دیده است

100 درصد محصول نخیلات دشتی و تنگستان خسارت دیده است