مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 18:122022-08-11سياسي

پذیرش طرف افغانستانی برای رهاسازی حقابه هیرمند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان در خصوص دستاورد های سفر خود به کشور افغانستان، با اشاره به دیدار های مختلف اظهار داشت: - وزیر نیرو در تشریح دستاورد های سفر یک روزه خود به افغانستان گفت: طرف افغانستانی پذیرفت که دیگر جریان آب به سمت شوره زار گود زره منحرف نشود و آب در مسیر طبیعی خود به سمت ایران جریان یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان در خصوص دستاورد های سفر خود به کشور افغانستان، با اشاره به دیدار های مختلف اظهار داشت: در خصوص معاهده 1351 با طرف افغان گفتگو کردیم، مهمترین موضوعی که در ماه ها و سال های اخیر موجب عدم دریافت حقابه می شد، اجرای یک پروژه استکباری در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: حقابه ایران از سد کجکی کشور افغانستان آزاد شده و به بند کمال خان در 70 کیلومتری مرز ما می رسد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در جنوب منطقه بند کمال خان منطقه ای به نام گود زره وجود دارد که آب در پروژه استکباری حقابه هیرمند به آن منطقه انحراف پیدا می کند.

در یکی دو سال اخیر با احداث این بند انحرافی، حقابه کشور ایران آزاد نمی شد.

وی با اشاره به گفتگو های خود با مقامات افغانی اظهار کرد: در این سفر طرف افغانی پذیرفت که دیگر آبی به سمت منطقه گود زره جاری نشود و آب در مسیر خود به ایران وارد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش طرف افغانستانی برای رهاسازی حقابه هیرمند

پذیرش طرف افغانستانی برای رهاسازی حقابه هیرمند