مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 17:022022-08-11سياسي

معلمان و بازنشستگان فراگیر ترین قشر ناراضی شده اند


فرشاد مومنی عضو هیات علمی دانشگاه علامه و اقتصاددان در یک نشست مجازی با موضوع «اقتصاد دانش بنیان و توسعه ملی» با بیان اینکه دانش بنیان شدن چیزی نیست که یکباره در تاریخ بشر رخ داده باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران وی افزود: قابلیت کاربست این دانایی ها به ظرفیت ها و کیفیت نهادهای جامعه بستگی دارد.

اگر دانایان منزوی شوند و هزینه فرصت کسب دانایی بالا برود، دولت ها خود و مردم را از نتایج آن محروم می کند.

پس اگر توسعه می خواهید باید قبول کنید که علم در فرآیندهای تصمیم گیری، تخصیص منابع و نظم بخشی به حیات جمعی فصل الخطاب باشد.

آن اختراعات و اکتشافاتی که اروپا را برای چند سال به قدرت مطلقه جهان تبدیل کرد، بیش از هزار سال قبل تر توسط چینی ها کشف شده بود اما حکومت جاهل چین در آن زمان تصور می کرد که اگر راه برای دستیابی به این دانایی ها باز شود، سلطه حکومت در همه شئون زندگی مردم چین کاهش پیدا می کند بنابراین راه را بستند و هزار سال را در فقر و فلاکت گذراندند پس ببینید انتخاب های تاریخی به ما می گوید اگر خواستید هر موضوعی از جمله دانایی محوری را بفهمید، باید سوابق تاریخی آن را بنگرید.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه با اشاره به آثار تولید محوری در کنار علم محوری بیان کرد: برای اینکه ببینید چه خاکی بر سر ما شده ببینید که پاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلمان و بازنشستگان فراگیر ترین قشر ناراضی شده اند

معلمان و بازنشستگان فراگیر ترین قشر ناراضی شده اند