مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 15:372022-08-11سياسي

اختراعات عجیب و غریب یک روحانی در عهد ناصری


در روزگاری که علما و روحانیون با کتاب ها و تالیفات شان به چهره های شناخته شده تبدیل می شدند، تهران عهد ناصری میزبان روحانی مشهوری بود که نه به خاطر کتاب هایش بلکه به واسطه اختراعات عجیب و غریب و مبتکرانه اش معروف شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، مسجد کوچک شیخ علی در محله دزاشیب تهران، یادآور نام حاج شیخ علی شریعتمدار روحانی مخترع دوران ناصرالدین شاه است؛ مسجدی که تنها 60 متر مربع مساحت دارد اما انبوهی از قصه و روایت های تاریخی در دل آن نهفته است.

پیش از پرداختن به ماجرای اختراعات جالب حاج شیخ علی، لازم است به تاریخچه ساخت این مسجد کوچک اشاره کنیم.

این مسجد حدود 2 قرن پیش و در روزگاری که شمال تهران پر بود از زمین های کشاورزی و باغ های میوه، نمازخانه ای کوچک بود که حاج شیخ علی شریعتمدار آن را در گوشه باغ خود در دزاشیب بنا کرد تا باغبان ها در آن نماز بخوانند.

در دهه 70 اما بنای خشت و گلی این مسجد که حالا دیگر در محاصره آپارتمان های نوساز قرار گرفته بود، بازسازی شد و هنوز هم اهالی دزاشیب در مناسبت های مذهبی مختلف در این مسجد کوچک دور هم جمع می شوند.

اختراع ساعتی که دزدها را رسوا می کرد! اما شیخ علی که نامش اکنون بر سردر مسجد دیده می شود که بود؟ اگرچه شیخ علی شریعتمدار بیش از 70 اثر تالیفی داشت و در این حوزه نیز گام های مهمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعات عجیب و غریب یک روحانی در عهد ناصری

اختراعات عجیب و غریب یک روحانی در عهد ناصری