مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 15:272022-08-11سياسي

مجلس از مصوبه «کالابرگ»خود،کوتاه نمی آید


وقتی شما یارانه را به صورت نقدی پرداخت می کنید، ممکن است که سرپرست خانوار آن را در همان مسیری که برای آن پرداخت شده هزینه نکند و به امورات دیگر بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نفل از ایلنا، خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با لایحه اصلاحی دولت درخصوص بودجه سال جاری و پیشنهاد حذف شرط شهریور 1400 برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: چنین اتفاقی می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

از آنجا که اصل پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش حجم نقدینگی و تورم می شود به همین خاطر بود که نمایندگان مصوب کردند تا مبلغی که دولت قصد دارد به صورت جبرانی برای پوشش گرانی ناشی از تغییر نظام پرداخت یارانه به مردم پرداخت کند، به صورت کالا باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی شما یارانه را به صورت نقدی پرداخت می کنید، ممکن است که سرپرست خانوار آن را در همان مسیری که برای آن پرداخت شده هزینه نکند و به امورات دیگر بپردازد.

به همین خاطر مجلس به منظور جلوگیری از اثرات نامطلوبی که دارد، پرداخت یارانه به صورت غیرنقدی از طریق کالابرگ الکترونیک را تصویب کرد.

نماینده مردم فومن در ادامه عنوان کرد: به نظر می رسد که مجلس بر قانونی که در این زمینه مصوب کرده مصر است به این دلیل که اگر ما بخواهیم اینگونه پیش بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس از مصوبه «کالابرگ»خود،کوتاه نمی آید

مجلس از مصوبه «کالابرگ»خود،کوتاه نمی آید