مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 07:222022-08-11سياسي

تسلیت محقق داماد به مناسبت درگذشت استاد ابتهاج


رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم گفت؛ امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به سایه نامدارترین شاعر باقیمانده از نسل بزرگان شعر معاصر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، متن پیام تسلیت آیت الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد بدین شرح است هوالباقی بعد فناء کل شیی امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به سایه را می توان نامدارترین شاعر باقیمانده از نسل بزرگان شعر معاصر دانست که برخی اشعار او به تعبیر استاد شفیعی کدکنی آبروی شعر امروز است.

او با وجود آگاهی و شناخت ژرفی که از ادبیات گرانسنگ کهن و میراث شعر عرفانی داشت، علاوه بر سخن سرایی در قالب های کهن، به ویژه غزل، از حال و هوای جهان معاصر هم اثر پذیرفته بود و در قالب های نو نیز طبع آزمایی می کرد.

ازهمین رو سخنان او هم از دید سنتگرایان پسندیده بود و هم در چشم امروزیانی که گرایشی متعادل به طرح مضامین جدید داشتند مطبوع می نمود.

سایه از طریق همین هنر سخنوری خود به ارتقای سطح فرهنگی نسل شاعران و شعردوستان پس از خود یاری رسانده است و این جداست از خدمتی که با تصحیح دیوان حافظ به این متن ارزشمند و محبوب ایرانیان نموده و نیز خدمات مفیدی که به هنر اصیل ایرانی وجلوگیری از هرگونه ابتذال آن کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیت محقق داماد به مناسبت درگذشت استاد ابتهاج

تسلیت محقق داماد به مناسبت درگذشت استاد ابتهاج