مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 22:022022-08-10بين الملل

امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کرده ایم


وزیر امور خارجه به همتای ترکیه ای گفت: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کرده ایم و امیدواریم طرف آمریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته های برحق و قانونی ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امشب (چهارشنبه) 19 مرداد ماه در گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ترور فرماندهان مقاومت و به شهادت رساندن جمعی از مردم بی دفاع فلسطین بخصوص کشتار کودکان بیگناه را به شدت محکوم کرد.

  وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی از ابراز همبستگی دولت ترکیه با سیل زدگان سیل اخیر کشورمان و ارسال محموله کمکهای انساندوستانه تشکر کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این مکالمه تلفنی، ضمن گرامیداشت عاشورای حسینی، بر غیر قابل توجیه و غیر انسانی بودن کشتار غیر نظامیان و بویژه کودکان توسط صهیونیست ها تاکید کرد.

 در ادامه طرفین با ارزیابی مثبت از سفر اخیر رییس جمهور ترکیه و هیات عالیرتبه همراه به تهران، در خصوص نحوه پیگیری توافقات و  دستاوردهای هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کرده ایم

امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپایی ها به آمریکا منتقل کرده ایم