مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 18:522022-08-10اقتصادي

رسوخ نوآوری به صنعت ماشین آلات / موفقیت 16 محصول دانش بنیان


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می کند راه را برای ورود نوآوری ها به صنعت ماشین سازی هموار کند تا این صنعت با پیشرفت و توسعه همراه شود.

- حوزه ماشین سازی یعنی صنعت ساخت ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید و مواد همواره به عنوان یک صنعت زیربنایی شناخته می شود که وضعیت آن در هر کشوری، یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی صنعتی است.

بررسی صنعت ماشین سازی کشور نشان می دهد که این صنعت علیرغم داشتن ظرفیت های انسانی بالا و فرصت های صنعتی و بازار مناسب در داخل و منطقه، با چالش های مختلفی در زمینه دستیابی به فناوری های به روز روبه رو است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می کند راه را برای ورود نوآوری ها به صنعت ماشین سازی با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت هموار کند.

شناسایی و حمایت از طرح های فناورانه مرکز طرح های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت اقدام به شناسایی و حمایت از طرح های فناورانه این حوزه در بخش های اصلی تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته صنعتی، فتونیک و لیزر و مواد پیشرفته کرده است.

از مجموع 18 طرح حمایت شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تمامی آن ها در بازه زمانی سال های 1392 تا 1400 مورد حمایت قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوخ نوآوری به صنعت ماشین آلات / موفقیت 16 محصول دانش بنیان

رسوخ نوآوری به صنعت ماشین آلات / موفقیت 16 محصول دانش بنیان