مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 17:322022-08-10اجتماعي

مجتمع پتروشیمی شیراز در فهرست صنایع آلاینده استان قرار دارد


با توجه به آلودگی های محیط زیستی در حوزه های مختلف و عدم توجه به الزامات قاونونی محیط زیست، 5 پرونده قضایی طی سال های اخیر علیه مجتمع پتروشیمی شیراز تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، قاسم نهاوندی، معاون محیط زیست انسانی گفت: با توجه به آلودگی های محیط زیستی در حوزه های مختلف و عدم توجه به الزامات قاونونی محیط زیست، 5 پرونده قضایی طی سال های اخیر علیه مجتمع پتروشیمی شیراز تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

نهاوندی افزود: همچنین بر اساس مقررات و دستورالعمل های سازمانی نام واحد به علت آلودگی در فهرست صنایع آلاینده استان درج شده و این شرکت موظف به پرداخت عوارض آلایندگی به وزرات کشور (شهرداری مرودشت) است که اجرای آن از طریق سازمان امور مالیاتی استان به صورت مستمر انجام می گیرد.

وی با اشاره به دستورالعمل ذیل ماده 12 قانون هوای پاک مصوب سال 1396، خاطر نشان کرد: این واحد به علت انتشار آلاینده های هوا مشمول جرایم مربوطه شده است.

معاون محیط زیست انسانی تصریح کرد: کارشناسان اداره کل حفاظت سازمان محیط زیست استان و اداره شهرستان مرودشت براساس وظایف ذاتی محوله به منظورحفاظت از محیط زیست نسبت به پایش و نظارت کلیه واحدهای سطح استان، به ویژه صنایع بزرگ و آلاینده اهتمام ویژه داشته و براساس ضوابط وم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتمع پتروشیمی شیراز در فهرست صنایع آلاینده استان قرار دارد

مجتمع پتروشیمی شیراز در فهرست صنایع آلاینده استان قرار دارد