مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 16:172022-08-10سياسي

جهش 101 رتبه ای دانشگاه تهران در دنیا در مدت یک سال


دانشگاه تهران بین 300 دانشگاه برتر دنیا از نظر نظام رتبه بندی وبومتریکس قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، رتبه جهانی دانشگاه تهران در ویرایش ژوییه 2021 نظام رتبه بندی وبومتریکس 396 بوده که پس از یکسال و بر اساس ویرایش جدید این نظام رتبه بندی (ویرایش ژوییه 2022) به 295 رسیده است.

از آغاز انتشار این نظام رتبه بندی، برای نخستین بار است که دانشگاه تهران توانسته است در میان 300 مؤسسه برتر جهان جای گیرد.

افزون بر این، برای اولین بار است که یک دانشگاه ایرانی در جمع 300 دانشگاه برتر دنیا از نظر رتبه بندی وب دانشگاه ها قرار می گیرد.

پس از دانشگاه تهران، به ترتیب دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علوم پزشکی تبریز، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی اصفهان و فردوسی مشهد در رتبه های دوم تا دهم ملی قرار دارند.

پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی، و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی از نخستین هدف های این نظام رتبه بندی است.

تأثیر (مشاهده پذیری)، دسترسی (شفافیت / باز بودن) و سرآمدی، سنجه هایی هستند که وبومتریکس برای ارزیابی وبگاه مؤسسه های آموزش عالی به کار می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش 101 رتبه ای دانشگاه تهران در دنیا در مدت یک سال

جهش 101 رتبه ای دانشگاه تهران در دنیا در مدت یک سال