مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 12:372022-08-10اقتصادي

2 ایده ایران برای تجارت با گاز روسیه/ مسیر صادرات گاز به 4 کشور همسایه باز می شود


پیشنهاد می شود وزارت نفت در صورت انعقاد قرارداد واردات گاز از روسیه، از این ظرفیت در جهت تقویت سیاست «بهینه سازی مصرف سوخت» و «توسعه بازارهای صادراتی» استفاده کرده و صرفا به منافع کوتاه مدت خود توجه نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روسیه و ایران به ترتیب اولین و دومین دارندگان منابع گازی طبیعی در دنیا هستند که در نظم جدیدی جهانی بعد از وقوع جنگ اوکراین قصد دارند، همکاری هایی راهبردی در حوزه تجارت گاز انجام دهند.

بدین ترتیب در تفاهم نامه 40 میلیارد دلاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه محورهای متعددی ناظر به تجارت گاز تعریف شده است که عبارت اند از: سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری برای توسعه میدان گازی پارس شمالی و کیش سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی تکمیل پروژه Iran-LNG و توسعه ال ان جی شناور و ال ان جی کوچک مقیاس احداث خطوط لوله صادراتی گاز طبیعی واردات و سوآپ گاز روسیه از جمله مهم ترین محورهای همکاری گازی دو کشور، واردات و سوآپ گاز روسیه است که به نظر می رسد زودتر از سایر موضوعات به مرحله عقد قرارداد برسد.

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به انعقاد قراردادهای این تفاهم نامه 40 میلیارد دلاری گفت: مدت زمان لازم برای تبدیل تفاهم نامه به قرارداد بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایده ایران برای تجارت با گاز روسیه/ مسیر صادرات گاز به 4 کشور همسایه باز می شود

2 ایده ایران برای تجارت با گاز روسیه/ مسیر صادرات گاز به 4 کشور همسایه باز می شود