مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 12:022022-08-10پزشكي

اهدای اعضای بدن یک جوان مرگ مغزی در قم


کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هشتمین اهدای عضو ماندگار سال 1401 این استان توسط خانواده یک جوان 21 ساله دچار مرگ مغزی صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی در این زمینه افزود: مرحوم عرفان ابراهیمی جوان 21 ساله ساکن ارومیه بود که در سفر به قم به علت سابقه بیماری مغزی و تشنج در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) قم بستری و دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: پس از گفت وگوی تیم واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم با خانواده نوع دوست این مرحوم، اعضای حیاتی وی به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: سال گذشته نیز با رضایت خانواده های اهداکنندگان اعضا، از استان قم 17 بیمار برای اهدای عضو به تهران اعزام شد و ارگان های حیاتی این عزیزان به بیماران بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.

صمدی با بیان این که هر بیمار مرگ مغزی می تواند هشت نفر را از مرگ حتمی و 53 نفر را از معلولیت نجات دهد، ادامه داد: 25 هزار نفر هم اکنون در لیست انتظار وزارت بهداشت برای دریافت اعضای بدن هستند که روزانه 10 نفر آن ها جان خود را از دست می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای بدن یک جوان مرگ مغزی در قم

اهدای اعضای بدن یک جوان مرگ مغزی در قم