مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 11:572022-08-10بين الملل

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا


نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت جهت بررسی حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا با حضور مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از حملات توپخانه ای و موشکی ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در جنوب شرقی این کشور و متهم کردن روسیه به انجام این حمله، مسکو هم خواستار نشست شورای امنیت شد.

یک منبع در نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل خبر داد که مسکو درخواستی برای نشست اضطراری شورای امنیت در روز یازدهم آگوست (پنجشنبه) برای بررسی حملات کی یف به این نیروگاه اتمی ارائه کرده است.

به نوشته وبگاه ریانووستی ، این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: روسیه در رابطه با حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در روزهای اخیر و پیامدهای فاجعه بار احتمالی آن، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت را دارد .

همزمان منبع دیگری در نمایندگی روسیه در سازمان ملل به ریانووستی خبر داد که مسکو مایل است رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یکی از سخنرانان این جلسه شورای امنیت حاضر باشد.

طرف روسی می گوید نیروهای مسلح اوکراین به طور مداوم نیروگاه اتمی زاپوریژیا را که از ماه مارس تحت حفاظت روسیه قرار دارد و همچنان توسط اپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا