مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 11:322022-08-10سياسي

زبان هنر بهترین راه ارادت ورزی به اهل بیت (ع) است


رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زبان هنر بهترین راه ارادت ورزی به اهل بیت (ع) است که به همین منظور هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، مصطفی سیاسر در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) در باور همه مسلمانان مشترک است و زبان هنر بهترین راه ارادت ورزی به این خاندان است.

  رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید این فرصت را ایجاد کنیم تا همه راه نشان دادن ارادت شان به امام حسین (ع) را پیدا کنند، افزود: یکی از برنامه های حوزه هنری در این راستا برگزاری هنرواره عاشورایی به زبان بلوچی است.

  این مسئول ادامه داد: هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی از سال 1399 با هدف ایجاد فرصت برای نشان دادن ارادت اهل تسنن به امام حسین (ع) و با تقدیر از آثار فاخر برگزار شد.

وی یادآور شد: فراخوان این هنرواره از امروز منتشر می شود و در پنج قالب شعر بلوچی، ترانه بلوچی، داستان کوتاه، دل نوشته و نواهای سنتی قوم بلوچ در ایام محرم برگزار می شود.

سیاسر بیان کرد: 26 تا 28 شهریور امسال داوری و 30 شهریور مراسم اختتامیه هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی در ایرانشهر برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان هنر بهترین راه ارادت ورزی به اهل بیت (ع) است

زبان هنر بهترین راه ارادت ورزی به اهل بیت (ع) است