مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 08:322022-08-10سياسي

آیین عزاداری یازدهم محرم امامزاده کبیر کوران اسفراین برگزار شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین از برگزاری آیین عزاداری یازدهم محرم امامزاده احمد بن موسی در روستای کوران این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز عبدالله سهرابی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: طبق رسمی کهن ظهر روز گذشته با حضور گسترده و بی نظیر عزاداران حسینی از شهر و روستاهای اطراف در امامزاده کوران (احمد بن موسی) هم زمان با یازدهمین روز از ماه محرم، با برافراشتن علم ها، بیرق ها و برپایی دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی و تعزیه خوانی در غم شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

وی گفت: در این آیین ها عاشقان و دل سوختگان قافله سالار دشت کربلا با حضور در امامزاده، سوگواری و مرثیه سرایی می کنند و در سوگ و ماتم ازدست دادن امام حسین (ع) و یارانش و اسارت زینب (ع) و اهل بیت آن امام مظلوم عزاداری می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین افزود: در این آیین همه اقشار مردم از کودک، جوان و پیر، زن و مرد حضور دارند اما حضور جوانان و نوجوانان چشمگیرتر است.

وی در پایان تأکید کرد: آیین عزاداری یازدهم محرم امام زاده کبیر کوران اسفراین با شماره 1544 در فهرست میراث ناملموس کشور به ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین عزاداری یازدهم محرم امامزاده کبیر کوران اسفراین برگزار شد

آیین عزاداری یازدهم محرم امامزاده کبیر کوران اسفراین برگزار شد