مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 08:222022-08-10پزشكي

ایران در راه قله موج هفتم کرونا


عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به آخرین شرایط موج هفتم این بیماری در کشور، درباره سویه جدید شناسایی شده، گفت: علی رغم اینکه سرایت پذیری سویه هندی BA2.

- عکس آرشیوی است.

دکتر مجید مختاری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه سویه غالب کرونا در ایران همچنان BA4 و BA5 است، گفت: خوشبختانه هنوز سویه هندی BA2.

75 در ایران مشاهده نشده است.

البته روند منحنی موارد ابتلا به سمت بالا است ولی هنوز روندی مانند آنچه که در گذشته تجربه کردیم رخ نداده و آمار ابتلاها به بالای 10 هزار نفر در روز نرسیده است.

احتمال افزایش مرگ ومیرهای کرونایی؛ 2هفته دیگر وی افزود: البته از طرف دیگر مرگ و میر کرونایی نسبت به چند هفته قبل افزایش داشته است و با افزایش موارد ابتلای روزانه پس از دو هفته آمار فوتی ها هم ممکن است تغییر کند.

او با بیان اینکه در مجموع میزان مرگ و میر در ابتلا به سویه BA4 و BA5 نسبت به دلتا بسیار پایین تر است، بیان کرد: خوشبختانه علی رغم سرایت پذیری بالای این سویه جدید اما با افزایش بارز مرگ و میر مواجه نبودیم و شرایط تحت کنترل بوده است.

امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری فیزیکی و عدم تردد غیر ضروری، کاهش موارد ابتلا را شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در راه قله موج هفتم کرونا

ایران در راه قله موج هفتم کرونا