مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 23:222022-08-09سياسي

مراسم سراینده سوته دلی که سنت یک روستا شد


زارع یکی از قدیمی ترین تعزیه خوانان روستای تلاوک ساری گفت: طی این سال ها مشکلات پیش آمد اما هرگز دست از برگزاری مراسم نکشیدیم و برایمان تبدیل به سنت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم تعزیه به مناسبت ایام ماه محرم در روستای تلاوک بخش دودانگه ساری برگزار شد.

  این مراسم عزاداری در ماه محرم از مراسم های خاص روستای تلاوک است که دوستداران امام حسین (ع) را از دور و نزدیک به این روستا می کشاند، از روستاهای اطراف، شهرستان ساری و از شهرهای اطراف هم در این مراسم حضور می یابند حتی از استان های مختلف در این مراسم حضور دارند.

  میرزا محمود فدایی بنیانگذار مراسم تعزیه و شبیه خوانی در روستای تلاوک است و در حال حاضر نزدیک به دو قرن بوده که هر ساله مراسم شهادت امام حسین (ع) به منظور بزرگداشت نام و یاد این سراینده سوته دل در این روستا برگزار می شود.

  آنچه که به ‎ صورت سینه به سینه نقل شده این است که در ابتدا تعزیه در روز عاشورا برگزار می شد تا اینکه میرزا محمود فدایی در روز عاشورا به دیار باقی شتافت و بزرگان محل در آن سال به انگیزه مراسم تشییع جنازه ایشان، برپایی تعزیه را به روز یازدهم محرم موکول کردند و از آن تاریخ تاکنون همچنان این سنت به قوت خود باقی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم سراینده سوته دلی که سنت یک روستا شد

مراسم سراینده سوته دلی که سنت یک روستا شد