مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 23:022022-08-09بين الملل

روسیه انتقال نفت به چند کشور اروپای مرکزی را متوقف کرد


یک شرکت دولتی در روسیه انتقال نفت به چندین کشور در مرکز اروپا که وابسته به نفت روسیه هستند را متوقف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چندین کشور اروپایی وابسته به انرژی روسیه روز سه شنبه پس از تأیید شدن این خبر که فرایند انتقال نفت روسیه از طریق یک خط لوله حیاتی متوقف شده، متحمل لطمه ای جدید شدند.

شرکت ترانس نفت به عنوان شرکت دولتی خدمات نفتی روسیه اعلام کرده انتقال نفت از طریق شاخه جنوبی خط لوله انتقال نفت دروژبا را که با عبور از اوکراین به جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان می رسد متوقف کرده است.

شرکت ترانس نفت مشکلات ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا را عامل این اختلال دانسته و خاطرنشان کرده از مبادله پولی میان این شرکت با همتایش در اوکراین ممانعت به عمل آمده است.

  شرکت ترانس نفت گزارش کرد، بخش شمالی خط لوله دروژبا که با گذر از بلاروس به لهستان و آلمان می رسد از این مشکل لطمه ندیده است.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه می توافق کردند عمده واردات نفت از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی در راستای اعمال تحریمهای این بلوک علیه روسیه تحریم کنند.

این طرح اتحادیه اروپا نفت روسیه که از طریق دریا منتقل می شود را هدف قرار می دهد اما با تحویل موقت نفت از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان و چند کشور دیگر حوزه مرکز اروپا موافق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه انتقال نفت به چند کشور اروپای مرکزی را متوقف کرد

روسیه انتقال نفت به چند کشور اروپای مرکزی را متوقف کرد