مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 17:522022-08-09بين الملل

اشپیگل: طالبان انتقال مهاجران افغانستان به آلمان را متوقف کرد


اشپیگل در گزارشی مدعی شد که طالبان عملیات انتقال همکاران محلی افغانستانی نظامیان آلمان به این کشور را متوقف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مجله اشپیگل مدعی شد که طالبان عملیات تخلیه همکاران افغان نظامیان خارجی به آلمان را متوقف کرده است.

این رسانه گزارش داده است که آلمان قصد داشت در ماه جاری شماری از کارمندان محلی، هنرمندان و فعالان سیاسی را از افغانستان خارج کند اما این روند متوقف شده است.

طبق این گزارش، قرار بود 7700 تن تا اوسط ماه سپتامبر از افغانستان خارج شوند، اما این طرح به دلیل مخالفت طالبان متوقف شده است.

  وزارت خارجه آلمان نیز گفته است که روند انتقال مهاجران افغانستانی به صورت چشمگیری کاهش یافته و دلیل آن را ممانعت طالبان از خروج افراد فاقد گذرنامه از این کشور عنوان کرده است.

  اشپیگل گزارش داده است به رغم توافق برلین و اسلام آباد برای همکاری درباره تخلیه مهاجران افغانستانی از خاک پاکستان، طالبان اجازه خروج اتوبوس های حامل این افراد به سمت پاکستان را صادر نکرده و آنها را مجبور به بازگشت می کند.

وزارت خارجه آلمان گفته است که تاکنون 21 هزار مهاجر افغان را از این کشور خارج کرده و 10 هزار نفر دیگر نیز در صف خروج قرار دارند که با این اقدام طالبان امکان تخلیه این افراد وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشپیگل: طالبان انتقال مهاجران افغانستان به آلمان را متوقف کرد

اشپیگل: طالبان انتقال مهاجران افغانستان به آلمان را متوقف کرد