مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 15:072022-08-09بين الملل

شرکت فضایی روسیه: پرتاب ماهواره خیام یک نقطه عطف در همکاریهای ایران-روسیه است


رییس شرکت فضایی دولتی روسیه پرتاب ماهواره خیام را رویداد مهم برشمرد و گفت، روسیه آماده همکاری در زمینه اکتشافات فضایی با همه شرکاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال  پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی خیام در صبح روز سه شنبه از ایستگاه فضایی بایکونور در قزاقستان، رییس شرکت فضایی روسیه این رویداد را نقطه عطف مهم برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری نیز روزهای  گذشته گزارش داد که مقامات ایالات متحده از همکاری فضایی نوپا بین روسیه و ایران نگران هستند.

بنابراعلام سازمان فضایی ایران، مراحل اولیه پرتاب با موفقیت سپری شده و در لحظه انتشار این خبر، ماهواره در حال انتقال با بلوک انتقال مداری به مدار نهایی خود یعنی مدار 500 کیلومتر است.

وزارت ارتباطات پرتاب ماهواره ایرانی خیام را موفقیت آمیز خواند و اعلام کرد: لحظاتی قبل اولین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه های زمینی این ماهواره در پایگاه های فضایی سازمان فضایی ایران دریافت شد.

بر اساس این گزارش، ​​​​​​​ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور با قابلیت تصویربرداری با دقت یک متر است.

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون توانایی طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی با دقت تصویربرداری 5 تا 10 متر را دارد و حوزه فضایی کشور با عزم و اراده بسیار جدی در مسیر رسیدن به توانایی ساخت ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت فضایی روسیه: پرتاب ماهواره خیام یک نقطه عطف در همکاریهای ایران-روسیه است

شرکت فضایی روسیه: پرتاب ماهواره خیام یک نقطه عطف در همکاریهای ایران-روسیه است