مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 14:072022-08-09اجتماعي

افزایش متقاضیان رشته فنی حرفه ای از سال آینده در شرستان های استان تهران


مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه ریزی لازم را در رابطه با ثبت نام دانش آموزان، تقریبا قبل از امتحانات خرداد ماه سال جاری شروع کردیم.

وی در رابطه با انتخاب رشته دانش آموزان در سال جدید گفت: شرایطی را فراهم کردیم که دانش آموزان بتوانند بیش از سال گذشته در رشته های فنی حرفه ای تحصیل کنند، تکلیف قانونی ما در این رابطه بدین گونه است که هر سال حداقل 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای بروند، ما در تلاش هستیم با ایجاد شرایط مناسب تعداد این دانش اموزان را به 42 درصد برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: امسال در هر منطقه یک هنرستان جدید تاسیس خواهیم کرد، امکاناتی را فراهم می کنیم که دانش آموزان بیش از ورود به رشته های نظری به سمت رشته های فنی سوق داده شوند.

بهرامی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان پایه اول عنوان کرد: پیش بینی می کنیم که حدود 130 هزار دانش آموزش در پایه اول ثبت نام کنند که در مقایسه با سال گذشته نقریبا افزایش 20 هزار ورودی را شاهد هستیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود 133 هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های استان تهران داریم که البته این تعداد با توجه به اتفاقاتی که در دولت افغانستان افتاد پیش بینی می شد که حدود 50 هزار دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش متقاضیان رشته فنی حرفه ای از سال آینده در شرستان های استان تهران

افزایش متقاضیان رشته فنی حرفه ای از سال آینده در شرستان های استان تهران