مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-09اقتصادي

دریافت نخستین سیگنال ماهواره خیام ساعت 12 امروز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حوالی ساعت 10 و نیم صبح امروز ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام خیام همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که به روی ماهواره بر سایوز نصب شده بود، - معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی اعلام کرد: طبق محاسبه کارشناسان اولین سیگنال ها و اطلاعات ماهواره خیام در ساعت 12 امروز توسط پایگاه های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حوالی ساعت 10 و نیم صبح امروز ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام خیام همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که به روی ماهواره بر سایوز نصب شده بود، از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب شد.

سعید صدیقیان ، معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان فضایی، در این باره اعلام کرد: طبق محاسبه کارشناسان اولین سیگنال ها و اطلاعات ماهواره خیام در ساعت 12 امروز توسط پایگاه های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می شود.

وی با بیان اینکه فرآیند پرتاب ماهواره خیام به فضا تا کنون موفقیت آمیز بوده است و کارشناسان و محققان ایرانی منتظر هستند تا سیگنال های آن را دریافت کنند ، اضافه کرد: این ماهواره توسط ایران رمزگذاری شده است و مراحل دریافت سیگنال توسط متخصصین ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت نخستین سیگنال ماهواره خیام ساعت 12 امروز

دریافت نخستین سیگنال ماهواره خیام ساعت 12 امروز