مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 10:522022-08-09اقتصادي

هشدار وقوع سیلاب های یخچالی آتشفشان دماوند در مازندران


عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با هشدار اینکه سیلاب های یخچالی آتشفشان دماوند تحت تاثیر گرمایش زمین بسیار خطرناک و توام با خسارات جدی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حرکت توده یخچالی در منطقه گزنک نگرانی هایی به دنبال داشت و در این باره همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با اشاره به وقوع سیلاب در دره گزنگ در جاده هراز، اظهار کرد: ریزش های جوی و ذوب یخچال های آتشفشان دماوند موجب ایجاد چنین سیلاب هایی می شود که متشکل از آب ، املاح و سنگ های آتشفشانی و پیروکلاستیک است.

وی افزود: شیب تند دره گزنگ موجب افزایش سرعت جریان و افزایش حجم رسوب گذاری در پایین دست می شود.

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بیان کرد: طی 5 سال اخیر این دومین بار است که سیلاب منطقه جنوبی آتشفشان دماوند را تحت تاثیر قرار می دهد.

خوشروان با اعلام اینکه  در سیلاب قبلی حدود 4 میلیارد تومان خسارت به اراضی کنار دره وارد شد، گفت: سیلاب های یخچالی آتشفشان دماوند تحت تاثیر گرمایش زمین بسیار خطرناک و توام با خسارات جدی است.

*سیلاب های یخچالی را جدی بگیریم محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران نیز گفت: سیل هفتم مرداد چالوس که بر اثر بارندگی شدید در ارتفاعات و حرکت و ذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وقوع سیلاب های یخچالی آتشفشان دماوند در مازندران

هشدار وقوع سیلاب های یخچالی آتشفشان دماوند در مازندران