مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 10:272022-08-09بين الملل

فایننشال تایمز: اروپا به دنبال انتقام جویی از اردوغان است


یک روزنامه انگلیسی نوشت که اروپا که از تعمیق روابط ترکیه و روسیه نگران است در تلاش است تا از رییس جمهور ترکیه که عضو ناتو است انتقام بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی به نگرانی غرب از تقویت روابط میان روسیه و ترکیه اشاره کرد و نوشت که پایتخت های غربی به طرز فزاینده ای از تعمیق روابط بین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نگران هستند و این چشم انداز را به همراه دارد که از ترکیه در صورت کمک به روسیه برای فرار از تحریم ها، انتقام جویی کنند.

طبق این گزارش، 6 مقام غربی به روزنامه فایننشال تایمز گفته اند که از اظهارنظرات رؤسای جمهور ترکیه و روسیه پس از نشست چهار ساعته روز جمعه هفته گذشته در سوچی روسیه مبنی بر گسترش همکاری در زمینه تجارت و انرژی نگران هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، یکی از مقام های اتحادیه اروپا گفته است که این بلوک 27 عضوی روابط ترکیه و روسیه را از بسیار بسیار نزدیک تحت نظارت دانرد.

یک مقام غربی نیز گفته است که احتمالاً کشورها از شرکت ها و بانک های خود درخواست می کنند که اگر اردوغان اهدافی که روز جمعه بیان کرد را پیش برد، از ترکیه خارج شوند که این یک تهدید بسیار غیرمتعارف علیه یک عضو ناتو است که به شدت به اقتصاد شکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز: اروپا به دنبال انتقام جویی از اردوغان است

فایننشال تایمز: اروپا به دنبال انتقام جویی از اردوغان است