مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 10:022022-08-09اقتصادي

بازی گردانی اتاق تهران در انتشار آمار نادرست ِ صادرات نفت ایران به چین


اتاق تهران ماهانه گزارشی درباره میزان صادرات نفت ایران به چین ارائه می کند، در حالی که این گزارش در تضاد با همه گزارشات موسسات معتبر بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر از گاهی اخباری مبنی بر کاهش شدید صادرات نفت ایران به چین در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می شود که در آن ادعا می شود چینی ها در شرایط تحریم دیگر حاضر به خرید نفت از ایران نیستند و صادرات نفت ایران در بن بست تحریم گرفتار شده است.

در این گزارش به بررسی صحت و سقم آمارهای منتشر شده درباره صادرات نفت ایران به چین توسط اتاق تهران پرداخته می شود.

* ادعای اتاق تهران مبنی بر صادرات روزانه 22 هزار بشکه نفت به چین در ابتدا این سوال مطرح می شود که اساسا اتاق تهران چه جایگاهی برای اعلام میزان صادرات نفت ایران به چین دارد؟ آیا اتاق تهران همانند سازمان اوپک یا موسسات ردیابی نفتکش ها و سایر موسسات معتبر داخلی و خارجی، مرجعی برای اعلام آمار است یا اینکه هر نهاد و مجموعه ای می تواند با رسم چند نمودار و جدول برای خود آمار تولید کنند و به مخاطبان ارائه دهند؟ برای پاسخ به این پرسش بد نیست آخرین گزارش اتاق تهران با عنوان مروری بر وضعیت متغیرها و شاخص های اقتصادی تیر 1401 را بررسی کرده و ادعای میزان صادرات نفت ایران به چین را با سایر موسسات خارجی مقایس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی گردانی اتاق تهران در انتشار آمار نادرست ِ صادرات نفت ایران به چین

بازی گردانی اتاق تهران در انتشار آمار نادرست ِ صادرات نفت ایران به چین