مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 09:472022-08-09پزشكي

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تومور شکمی در بیمارستان کودکان بندرعباس


در یک عمل جراحی سه ساعته، تومور شکمی بزرگی موسوم به تومور ویلمز، با موفقیت از شکم یک کودک 8 ماهه در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر حسابی فوق تخصص خون و سرطان کودکان و پزشک معالج این کودک صبح امروز با اشاره به نوع توموری که مورد جراحی قرار گرفت گفت: تومور ویلمز (Wilms’ tumor) نوعی سرطان نادر کلیه است که به طور عمده کودکان را درگیر می کند و نام دیگر این تومور، نفروبلاستوماست.

وی افزود: تومور ویلمز شایع ترین نوع سرطان کلیه در کودکان است؛ در بیشتر موارد تومور ویلمز تنها در یکی از کلیه ها ایجاد می شود ولی گاهی اوقات ممکن است هر دو کلیه را به صورت هم زمان درگیر کند.

دکتر حسابی اضافه کرد: بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفت، یک کودک 8 ماهه است که ابتدا برای درمان توسط خانواده به شیراز برده می شود که همکاران جراح در شیراز، عمل جراحی و شیمی درمانی را توصیه می نمایند و در نتیجه بیمار توسط والدین به بندرعباس برگرداتده می.

شود و با تشخیص تومور ویلمز و پس از انجام مشاوره جراحی با دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی کودکان، تیم پزشکی مربوطه در اتاق عمل بیمارستان کودکان بندرعباس مبادرت به عمل جراحی و خروج کامل تومور از شکم کودک کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تومور شکمی در بیمارستان کودکان بندرعباس

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تومور شکمی در بیمارستان کودکان بندرعباس