مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 09:422022-08-09بين الملل

پرتاب ماهواره ایرانی خیام به فضا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دقایقی پیش ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام خیام همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که به روی ماهواره بر سایوز نصب شده بود، - دقایقی پیش ماهواره ایرانی خیام از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دقایقی پیش ماهواره جمهوری اسلامی ایران به نام خیام همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران که به روی ماهواره بر سایوز نصب شده بود، از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که در کشور قزاقستان به سرمی برد، در این باره گفت: این آغاز یک همکاری راهبردی بین ایران و روسیه در حوزه فضایی است، البته این همکاری چند سالی به طول انجامیده است، اما در دولت سیزدهم با تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه این مهم به ثمر نشست.

وی تأکید کرد: این ماهواره برای تأمین داده های فضایی مورد نیاز کشور، گام بسیار بلندی است و می توانیم از تصاویر آن با دقت بسیار بالا برای ارتقای کاربرد های فضایی کشور در حوزه های محیط زیست و کشاورزی استفاده کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما کنار همکاری های راهبردی با کشور های صاحب نام در صنعت فضایی دنیا مانند روسیه، توسعه فناوری بومی فضایی را در د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب ماهواره ایرانی خیام به فضا

پرتاب ماهواره ایرانی خیام به فضا