مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 09:222022-08-09بين الملل

تاکید چین بر حمایت قاطع از احیای حقوق فلسطینیان


سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز شنبه در سخنانی اعلام کرد چین به حمایت قاطع از فلسطینیان در احیای حقوق مشروع آنها ادامه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وانگ ونبین تصریح کرد درگیری اخیر بین اسراییل و فلسطین تلفات غیرنظامیان بسیاری از جمله کودکان را به دنبال داشته است.

وی با دلخراش توصیف کردن این مساله تصریح کرد چین قاطعانه با هرگونه خشونتی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد مخالف است و آنرا محکوم می کند.

وی افزود: ما از آتش بس تحت میانجیگری مصر میان فلسطین و اسراییل استقبال می کنیم و از تلاش های طرف مصری قدردانی می کنیم.

وی گفت: مادامی که اوضاع فعلی شکننده است، ما از همه طرف ها، به ویژه طرف اسراییلی می خواهیم خویشتنداری نشان دهند، قطعنامه های مربوطه سازمان ملل را دنبال کنند، از تشدید مجدد تنش خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: دلیل اصلی درگیری های مکرر بین اسراییل و فلسطین، عدم اجرای راه حل دو کشوری و انکار طولانی مدت درخواست مشروع مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل است.

وی گفت: چین خواستار برگزاری یک کنفرانس صلح بین المللی معتبرتر و تأثیرگذارتر در مقیاس بزرگ تر برای تلاش برای دستیابی به راه حلی پایدار و عادلانه برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید چین بر حمایت قاطع از احیای حقوق فلسطینیان

تاکید چین بر حمایت قاطع از احیای حقوق فلسطینیان