مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 08:322022-08-09پزشكي

انتقاد از هزینه های بالای درمان دندان/ کمبود امکانات پزشکی در روستاها


تعداد پزشک عمومی و متخصص به قدری کم است که مردم برای ساده ترین مراحل درمانی باید کیلومترها طی کنند تا در مرکز شهرها تحت درمان قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ماجرای قدیمی کمبود پزشک در کشور و چالش هایی که از این خلأ گریبان گیر مردم شده، موضوع جدیدی نیست.

مواجهه با صف های طولانی در مطب برخی پزشکان، دیدن چادرهای بیمارانی که از شهرستانهای دیگر برای درمان به تهران آمده اند و حتی جان باختن بیماران به دلیل دسترس نبودن پزشکان متخصص نتیجه عدم دسترسی عادلانه مردم در نقاط مختلف کشور به پزشک است.

با وجود همه این مشکلات اما مقاومتی سخت در صنف پزشکان برای افزایش ظرفیت رشته های پزشکی وجود دارد و وقتی صحبت از افزایش ظرفیت می شود سردمداران صنف پزشکان موضع گیری شدیدی از خود نشان می دهند تا نقش تعارض منافع در نظام سلامت را بیش از پیش آشکار کنند.

در این راستا جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در گفت و گو با فارس اظهار کرد: متأسفانه در چند دهه اخیر در توزیع و تعداد پزشکان غفلت هایی صورت گرفت که باعث مشکلاتی برای مردم شد و نبود رقابت باعث شد میان خودشان هر موضوعی را تصمیم گیری و آن را اجرا کنند.

وی افزود: تعداد متخصصین در کشور باید به قدری افزایش یابد که پزشکان خودشان طالب طبابت در روستاها باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از هزینه های بالای درمان دندان/ کمبود امکانات پزشکی در روستاها

انتقاد از هزینه های بالای درمان دندان/ کمبود امکانات پزشکی در روستاها