مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:472022-08-08سياسي

اقامه نماز عشق در نخستین پایتخت تشیع


پس از گذشت 1383 سال از واقعه دهم محرم سال 61 هجری قمری در دشت نینوا، عاشوراییان آذربایجان در نخستین پایتخت تشیع نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نمازسیدالشهدا حضرت حسین بن علی (ع) در صحرای کربلا اقامه کردند.

- خبرگزاری فارس از تبریز- وحید زینالی، عاشورا از آن واژه هایی است که نمی توان برای آن مترادف و هم معنایی نوشت؛ اگر بگوییم عاشورا زیباترین و با مفهوم ترین تابلوی هستی است، سخنی به گزاف نگفته ایم؛ زیرا در هیچ تابلویی و در هیچ دورانی این همه مفاهیم به طور فشرده کامل و زیبا در کنار هم و در یک جا گرد هم نیامده است؛ در این تابلو در میدان جنگ حساس ترین لحظه های تاریخ، امام و یارانش زیباترین تصویر تاریخ را در نماز ظهر عاشورایی خود آفریدند.

تبریز شهر ام الهیئات است؛ چرا که بیشترین تعداد هیات های محب اهل بیت(ع) را داراست و تقریباً در تمام ایام سال مردم این شهر به یاد خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده اند و اوج این محبت در دهه اول محرم الحرام جلوه خاص تری پیدا می کند.

اینجا پایتخت تشیع است، در دوم رمضان، شاه اسماعیل صفوی پس از 890 سال ضمن برپایی نماز جمعه در مسجد جامع تبریز با ندای نخستین اذان مزین به عبارات اشهد ان علیاً ولی الله از گلدسته این مسجد استقلال ایران اسلامی را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامه نماز عشق در نخستین پایتخت تشیع

اقامه نماز عشق در نخستین پایتخت تشیع