مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:422022-08-08اقتصادي

ثبت رکوردی تازه در احداث نیروگاه های حرارتی/ نخستین نیروگاه صنایع وارد مدار شد


سیدزمان حسینی، مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع معدنی توانیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به تلاش های انجام شده برای تأمین برق پایدار، از اتصال نخستین واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع به شبکه و ثبت رکوردی جدید در احداث نیروگاه های حرارتی کشور خبر داد.

وی بیان کرد: این واحد نیروگاهی که با تلاش و به همت متخصصان داخلی به مرحله نهایی بهره برداری رسیده، جزو طرح احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه های صنایع معدنی است که عملیات اجرایی آن با برنامه ریزی دولت و وزارت نیرو، از اسفند 1400 آغاز شده بود.

مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع معدنی توانیر افزود: سنکرون، نخستین واحد نیروگاه گازی سمنان به ظرفیت 183 مگاوات یک رکورد جدید و بدون سابقه در این حوزه به شمار می آید و بسیار قابل اهمیت است.

حسینی افزود: ظرفیت نیروگاه سمنان از دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت 183 مگاوات به سه واحد رسیده و عملیات اجرایی فاز دوم توسعه آن به عنوان واحد چهار نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان هم می گوید: در ماه های اخیر، سرمایه گذاری مناسبی در بخش زیرساخت های صنعت برق در استان صورت گرفته است و با وجود دو نیروگاه تولید برق در شهرهای سمنان و شاهرود و تزریق آن به شبکه برق کشور، کمک خوبی به تأمین بخشی از تولید برق کشور خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رکوردی تازه در احداث نیروگاه های حرارتی/ نخستین نیروگاه صنایع وارد مدار شد

ثبت رکوردی تازه در احداث نیروگاه های حرارتی/ نخستین نیروگاه صنایع وارد مدار شد