مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:422022-08-08سياسي

عزاداری عاشورا، جلوه دیگری از ارادت مردم کردستان به امام حسین(ع) بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، امروز همچون سال های گذشته پیاده راه فردوسی سنندج میزبان قدم های عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع)، بود، عاشقانی که آمده بودند تا بگویند، وارثان خلف عاشورا هستند و آزادگی بزرگترین درسی است که از  سید و سالار شهیدان آموخته اند و هیچ گاه تن به ذلت نخواهند داد و آزادگی و شرافت انسانی خود را به هیچ بهایی از دست نمی دهند.

مردمان شیعه و سنی آمده بودند تا در عزای سیدالشهدا شرکت کنند، و همه یک صدا نام بلند امام حسین را فریاد می زدند.

امروز کردستان یکپارچه لبیک یا حسین شده است، همه اعم از شیعه و سنی، کرد، فارس و ترک به عشق فرزند نبی مکرم اسلام و اهل بیت و یارانش در تاریخ سراسر حماسه و شور آمده بودند تا ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را با قلوبی آکنده از شعور حسینی، به نمایش بگذارند.

بانوان کردستانی هم در جای جای این سرزمین مسجد و مناره میدان را خالی نگذاشته و به عشق حضرت زینب گرد هم آمده تا بگویند عاشقانه راهت را ادامه خواهیم داد.

امروز در عاشورای حسینی، سنندج همزمان با دیگر شهرهای کردستان و ایران عزادار، شاهد دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ سرور و سالار شهیدان بود، امروز دستجات سینه زن و زنجیرزن از میدان آزادی و با گذر از پیاده راه فردوسی تا جلو حسینیه سنندج در خیابان طالقانی به عزاداری پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری عاشورا، جلوه دیگری از ارادت مردم کردستان به امام حسین(ع) بود

عزاداری عاشورا، جلوه دیگری از ارادت مردم کردستان به امام حسین(ع) بود