مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:122022-08-08اقتصادي

کارگران سالی3 کیلو گوشت قرمز مصرف نمی کنند


در ایران سرانه مصرف گوشت به زیر 6 کیلوگرم در سال رسیده است؛ سالی 4 یا نهایتاً 3 کیلو گوشت سر سفره ی هر کارگر ایرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، یک خانواده ی سه نفره ی کارگری اگر یک روز بخواهند غذای گوشتی بخورند، باید کل دستمزد آن روزِ نان آور خانواده را برای خرید فقط یک کیلوگرم گوشت قرمز هزینه کنند! سرانه مصرف گوشت سالانه به 3 کیلوگرم و کمتر رسیده است.

در میانه ی اردیبهشت سال جاری، مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت و مواد پروتیینی کشور از کاهش مصرف سرانه گوشت ایرانیان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز در سال را 4 کیلوگرم در سال به ازای هر نفر اعلام کرده است.

اما آنچه واقعیت دارد چیزی حدود 3 کیلوگرم است که باید گفت این آمار برای هر جامعه ای نگران کننده است.

او یک مقایسه ی ساختاری صورت داد؛ مقایسه ای که به خوبی نشان می دهد چگونه نمودار تغذیه ای مردم تابعی از شاخص های رشد اقتصادی کشور است: این در حالی است که به عنوان مثال در سال 1993 سرانه کشور گوشت قرمز مردم چین 5 کیلوگرم بود که الان این عدد به 53 کیلوگرم رسیده است.

نصف شدن سرانه گوشت در یازده ماه! سرانه گوشت در کشور از 12 کیلوگرم در سال به 6 کیلوگرم رسیده و به عبارتی با 50 درصد کاهش مصرف مواجه شده است این خبر را مدیرعامل اتحادیه مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران سالی3 کیلو گوشت قرمز مصرف نمی کنند

کارگران سالی3 کیلو گوشت قرمز مصرف نمی کنند