مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-08سياسي

خانجانی: انقلاب امام خمینی(ره) بر مدار قیام سیدالشهدا(ع) بود


عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و اندیشه گفت: بهترین تفسیر برای قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح و اقامه سیره جدشان بود.

حتی قیام حضرت امام خمینی هم با استناد به قیام سیدالشهدا(ع)بر همین محور می چرخید.

- قاسم خانجانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و اندیشه در مورد تبارشناسی و هدف از قیام امام حسین(ع) به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در مورد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) تا به حال نظرات زیادی از سوی علما و تاریخ پژوهان ارائه شده است اما به نظرم بهترین راهکار برای راهنمایی در باب ماهیت قیام امام حسین(ع) و نتیجه گیری در این باره، سخنان خود حضرت سیدالشهدا(ع) است.

یعنی به جای این که برداشت های متأثر از زمان و مکان را تحمیل بر حقیقت عاشورا کنیم، مناسب است که با مداقه در کلمات خود ابی عبدالله(ع) به یک جمع بندی برسیم.

برخی تفاسیر عاشورایی برمبنای احادیثی است که اعتبارش مخدوش است وی ادامه داد: گاهی نظرات و تفاسیر عاشورایی مبتنی بر برخی منقولات تاریخی هستند که اساساً آن نقل، خود از حیث سندی و اعتبار مخدوش است.

مثلا عبارت: إنّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ سَعادَهً وَ لَا الحَیاهَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّبَرَماً؛ به راستی که من مرگ را جز سعادت نمی دانم، و زندگی با ستمکاران را جز ملال در منابع دست اول عاشورایی نیامده؛ هرچند عبارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانجانی: انقلاب امام خمینی(ره) بر مدار قیام سیدالشهدا(ع) بود

خانجانی: انقلاب امام خمینی(ره) بر مدار قیام سیدالشهدا(ع) بود