مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 12:122022-08-08اجتماعي

اشک خون آسمان، قصه بی سر شدن است/آسمان در روز واقعه گریست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قسم به معنی لا یمکن الفرار از عشق /که پر شده است جهان از حسین سرتاسر _ نگاه کن به زمین! ما رایت الا تن/به آسمان بنگر! ما رایت الا سر؛ - پس از شهادت حسین (ع)، آسمان چهل روز بر این مصیبت خون گریست و زمین چهل روز به سیاهی گریست، خورشید تا چهل روز به گرفتگی سرخ گریست و کوه ها از هم پاشید و دریا ها متلاطم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قسم به معنی لا یمکن الفرار از عشق /که پر شده است جهان از حسین سرتاسر _ نگاه کن به زمین! ما رایت الا تن/به آسمان بنگر! ما رایت الا سر؛کربلا یک به یک از مردان بنی هاشم خالی شد، یک به یک شیر مردان این خاندان شهد شهادت نوشیدند و به قربان حسین (ع) رفتند، دیگر این دشت پرخون خالی شده بود و تنها، تنها مانند آخرین سردار، امام شهدا.

حسین (ع) که پس از شهادت علی اکبرش می گفت خاک برسر دنیا شده و پس از ابوالفضل العباس می گفت دیگر یاوری مرا نمانده این بار، باید بار این مسئولیت سنگین اقامه حق را تنها به دوش می کشید، تمامی باوفایان به این اهل و خاندان به شهادت رسیده بودند و این مرد این بار باید تنها به سپاه دشمن می زد.

سیاهی لشکر دشمنان امام حسین (ع) از ابن رباح نقل است که مردی نابینا در ماجرای شهادت حسین (ع) حضور داشت و از او درباره شهادتش پرسید، آن مرد جواب داده که: من یکی از آن 10


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشک خون آسمان، قصه بی سر شدن است/آسمان در روز واقعه گریست

اشک خون آسمان، قصه بی سر شدن است/آسمان در روز واقعه گریست