مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 11:372022-08-08پزشكي

گرما با بدن ما چه می کند؟/علائم سکته گرمایی


سکته گرمایی می تواند ادرار را کاهش داده و سبب «نکروز لوله ای حاد» شود که در آن کلیه ها قادر به دریافت کافی خون اکسیژن دار نیستند.

- سکته گرمایی می تواند ادرار را کاهش داده و سبب نکروز لوله ای حاد شود که در آن کلیه ها قادر به دریافت کافی خون اکسیژن دار نیستند.

تابستان در حالی به اوج خود رسیده است که بسیاری از افراد بار دیگر در حال رفتن به استخرها هستند و کولرهای خود را برای مقابله با گرمای هوا فعال کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ همانطوری که بسیاری از افراد می دانند، گرمای شدید هوا می تواند ناراحت کننده و آزار دهنده باشد.

اما یک پرسشی که در این میان مطرح است، این است که به واقع گرما با بدن ما چه می کند؟ دکتر پیتر شرر (Peter Shearer) متخصص پژشکی اورژانس در بیمارستان مانت ساینای نیویورک در این باره می گوید: همزمان با اینکه دمای هوا شروع به بالارفتن می کند، بدن شما گرما را از محیط جذب می کند و بطور طبیعی، کارهایی را برای رهایی از گرمای اضافی انجام می دهد.

با افزیش دمای بدن و یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما، بدن شما ممکن است این توانایی را از دست بدهد.

طبق گفته مایو کلینیک (که از معتبرترین پزشکی جهان است که در آمریکا قرار دارد) جدی ترین سطح اختلال در تنظیم دمای بدن، سکته گرمایی (heat stroke) نامیده می شود و زمانی رخ می دهد که دمای بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرما با بدن ما چه می کند؟/علائم سکته گرمایی

گرما با بدن ما چه می کند؟/علائم سکته گرمایی