مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 11:072022-08-08اجتماعي

یگان محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ها در جاده مستقر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی اطلاع رسانی مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه کردند و با لاشه تلف شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبه رو شدند.

وی عنوان کرد: در بررسی های انجام پذیرفته، مشخص شد که این یوز تلف شده، ماده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: محیط بانان دو شب، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاه های مجاورجاده و در حوزه  استان سمنان مشاهده کردند؛ با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش استان به همراه چند تن از تشکل های مردم نهاد در منطقه مستقر هستند و پایش های نظارتی ادامه دارد.

اکبری اظهار کرد: بیشترین نگرانی ما برای ترددهای شبانه در جاده مشهد به تهران است؛ زیرا حجم خودروهای عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می شود.

وی گفت: هماهنگی لازم با همکاران استان خراسان شمالی هم انجام شده و آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یگان محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ها در جاده مستقر می شود

یگان محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ها در جاده مستقر می شود