مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 10:122022-08-08سياسي

سیدالشهدا(ع) روز عاشورا چه گفتند؟


ای بزرگ زادگان، صبر و شکیبایی به خرج دهید که مرگ چیزی جز یک پل نیست که شما را از سختی و رنج عبور داده به بهشت پهناور و نعمت های همیشگی آن می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، گرد و غبار جنگ در میدان کربلا به هوا خاست؛ جنگی نابرابر که در یک طرف لشکری با 30 هزار جنگجوی سواره و پیاده و در این سمت گروهی از مردان و زنان و کودکان با ایمانی راسخ و عزمی استوار.

امام حسین (ع) در روز عاشورا هم به موعظه و نصیحت دشمنان خود پرداخت تا شاید بتواند آنان را از رفتن به پرتگاه جهنم منصرف کند ولی هر چه با دلیل و منطق با آنان سخن گفت، نپذیرفتند.

آنگاه حضرت، دلیل نافرمانی لشکر دشمن را در گوش کردن به نصیحت ها، خوردن مال حرام و عمل نکردن به دستورات قرآن را دانستند و دست به دعا برداشتند که باران و رحمتت را بر آنان نفرست.

انتقال از زندان به قصر مرحوم شیخ صدوق از امام سجاد(ع) نقل می کند که امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به یاران خود فرمود: ای بزرگ زادگان، صبر و شکیبایی به خرج دهید که مرگ چیزی جز یک پل نیست که شما را از سختی و رنج عبور داده به بهشت پهناور و نعمت های همیشگی آن می رساند.

چه کسی است که نخواهد از یک زندان به قصری انتقال یابد و همین مرگ برای دشمنان شما مانند آن است که از کاخی به زندان و شکنجه گاه منتقل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدالشهدا(ع) روز عاشورا چه گفتند؟

سیدالشهدا(ع) روز عاشورا چه گفتند؟