مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 09:572022-08-08سياسي

در عاشورای 88 چه گذشت؟


در عاشورای 1388، در حالی که عاشقان حسینی(ع) مشغول عزاداری بودند، عناصر وابسته به جریان فتنه، با سردادن شعارهای ساختارشکنانه و هتک حرمت به عاشورا و عزداران امام حسین(ع)، -   آشوبگران در عاشورای 88 برای حرمت شکنی از هیچ حرکت شنیعی چشم پوشی نکردند.

در خیابان آزادی تعدادی از آشوبگران اتوبوس شرکت واحد حامل یک روحانی را متوقف و مقابل چشمان حیرت زده مردم عزادار، کشف حجاب کرده و اعمال منافی عفت انجام دادند.

همچنین در خیابان انقلاب، ماموران پلیس را محاصره و ضمن خلع سلاح، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، حتی در خیابان آزادی یک جوان رهگذر  را که ظاهری مذهبی داشت محاصره کرده و پس از ضرب و شتم وی در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی او را برهنه کردند.

    اتفاقات به این جا خاتمه پیدا نکرد هنجار شکنان در ظهر عاشورا در حالیکه عزاداران یکی از هیئت های مذهبی در حوالی خیابان جمهوری به تاسی از مولای مظلومشان در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، آنان را سنگ باران کردند و دست به تخریب نمادهای مذهبی و آتش زدن ایستگاه های صلواتی که مزین به آیه های قرآن و ادعیه و احادیث بود، زدند.

حوالی ظهر، اخبار آشوب های تهران به تعدادی از هیئت های مذهبی نزدیک حادثه رسید و مردم عزاداری را رها کرده و برای مقابله با آشوبگران راهی خیابان های مرکزی تهران شدند و رفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در عاشورای 88 چه گذشت؟

در عاشورای 88 چه گذشت؟