مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 08:072022-08-08سياسي

اقامه آیین ملی «صبح عزای حسینی» در شفت + عکس و فیلم


آیین ملی صبح عزای حسینی شفتی ها با حضور مشتاقان و شیفتگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش با حفظ و ترویج مرسومات آن برپاشد.

- خبرگزاری فارس-شفت، حمیدرضا دنیادیده، حسین(ع) دریای معرفت بود و عاشقان در رکابش، غرق مرام و معرفتش بودند و این قصه دلدادگی و سرسپردگی آغازی برای جاودانه ماندن مودت و محبت دوستدارانش به خاندان آل الله شد.

شیفتگان نبوت و امامت در غرب گیلان به ویژه شفت در سالروز شهادت امام عاشقان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش با اقامه مراسم آیینی صبح عزا (صبح اذان)، ضمن هم نوا شدن با شاهدان و همراهان و اسرای کربلا، روح و وجه اجتماعی قیام عاشورا و تعزیت و تسلیت آن را به جای می آورند.

آیین صبح عزا در شهرستان های غربی استان گیلان اقامه می شود و نوع خاص اقامه این رسم دیرینه و کهن شفتی ها در میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

  شفتی ها به ویژه اهالی پیرامونی سه مسجد مستقر در شهر (مسجد پیرسرا، مسجد جامع ولی عصر (عج) و مسجد اباصالح المهدی(عج) شفت) در آیین صبح عزا از شب عاشورا تا اذان صبح به نیت برگزاری آیین صبح عزا در مساجد می مانند.

  عزاداران حسینی پس از شب زنده داری و قرائت دعا و زیارت در مساجد و حتی در منازل حاشیه ای مساجد پس از اقامه نماز صبح به صورت دسته عزاداری پیاده و ذکرهای مصیبت وارده بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامه آیین ملی «صبح عزای حسینی» در شفت + عکس و فیلم

اقامه آیین ملی «صبح عزای حسینی» در شفت + عکس و فیلم