مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 22:272022-08-07بين الملل

چهارمین روز رزمایش نظامی چین بعد از سفرپلوسی به تایوان


مقامات چین اعلام کردند برای چهارمین روز متوالی مانورهای نظامی ارتش این کشور در هوا و دریا در اطراف تایوان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که این رزمایشها بر آزمودن قابلیتهای حملات هوایی و زمینی دوربرد متمرکز بودند.

با این حال مقامات چین مشخص نکردند آیا رزمایشهای اخیر این کشور پیرامون تایوان بعد از امروز یکشنبه نیز ادامه خواهند یافت یا خیر.

تایوان اعلام کرد که چند دسته از هواپیماها، کشتی ها و پهپادهای چینی که در اطراف تنگه تایوان مشغول اجرای عملیات بودند و به شبیه سازی حملات به جزیره تایوان و کشتی های تایوانی در دریا اقدام کردند شناسایی کرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در مجموع 66 هواپیمای نظامی چینی و 14 کشتی جنگی چینی شرکت کننده در مانورهای نظامی دریایی و هوایی مشترک در اطراف تنگه تایوان را شناسایی کرده است.

تایوان در پاسخ، گشت های شناسایی هوایی، کشتی های نیروی دریایی و موشک های مستقر در ساحل را به کار گرفت و گفت که به رصد دقیق اوضاع ادامه خواهد داد.

خبرگزاری مرکزی رسمی تایوان گزارش داد که ارتش تایوان در پاسخ به رزمایشهای چین، دست به اجرای مانورهای توپخانه ای با گلوله های جنگی در روزهای سه شنبه و پنجشنبه در جنوب شهرستان پینگ تونگ خواهد زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین روز رزمایش نظامی چین بعد از سفرپلوسی به تایوان

چهارمین روز رزمایش نظامی چین بعد از سفرپلوسی به تایوان