مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 17:572022-08-07بين الملل

نگرانی غرب از تحکیم روابط میان ترکیه و روسیه


شش تن از مقامات غربی نسبت به دیدار و گفتگو روز جمعه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر تفریحی سوچی ابراز نگرانی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، این شش مقام غربی به روزنامه فایننشال تایمز گفتند که نسبت به دیدار ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و وعده های رد و بدل شده میان این دو رهبر درخصوص گسترش همکاری تجاری و مسئله انرژی نگران هستند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت این بلوک با 27 کشور عضو، بسیار بادقت و از نزدیک همکاری ترکیه-روسیه را رصد می کند؛ وی همچنین درخصوص اینکه ترکیه به طور فزاینده ای در حال تبدیل به بستری برای تجارت روسیه است، ابراز نگرانی کرد.

یک مقام غربی دیگر رفتار ترکیه نسبت به روسیه را بسیار فرصت طلبانه توصیف کرد و افزود: ما تلاش می کنیم تا ترکیه را وادار سازیم که به نگرانی های ما توجه کند.

واشنگتن همچنین بارها هشدار داده است که اگر کشورهایی به دور زدن تحریم های روسیه کمک کنند، آن ها را با تحریم های ثانویه مورد هدف قرار خواهد داد، اما با این حال اتحادیه اروپا در انجام چنین اقداماتی محتاط تر بوده است.

یک مقام ارشد غربی گفت که اگر اردوغان تعهداتی را که روز جمعه تنظیم کرد، دنبال کند، کشورهای دیگر می توانند از شرکت ها و بانک هایشان بخواهند تا همکاری با ترکیه این کشور عضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی غرب از تحکیم روابط میان ترکیه و روسیه

نگرانی غرب از تحکیم روابط میان ترکیه و روسیه