مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 15:222022-08-07سياسي

شهرستان های اصفهان غرق در عزا و ماتم ماه منیر بنی هاشم(ع)+عکس و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی همزمان با سراسر کشور در شهرستان های استان اصفهان با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان در شهرها و روستاهای مختلف استان در حال برگزاری است.

استان اصفهان امروز همزمان با روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم حضرت ابوالفضل العباس و امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و شور حسینی در خیابان ها موج می زند.

شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری آیین های عزاداری، بر مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به ویژه حضرت ابالفضل العباس (ع) اشک ماتم ریخته و به سوگ نشسته اند.

  شهرها، غرق در ماتم هستند و سیاه پوش تاسوعای حسینی؛ موکب ها از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند، گوشه گوشه شهرها صدای عزاداری می آید، در این بین مراسم محوری نیز برگزار می شود تجمع هیأت ها، حضور سخنرانان و مداحان و کرسی های تلاوت و در نهایت سینه زنی و زنجیرزنی امروز به اوج می رسند.

  امروز هر کس سعی دارد کاری را صورت دهد یکی نذری بین دسته های عزاداری پخش می کند دیگری سینه زنی می کند آن یکی خیری است که امروز اطعام جمعیت را در مساجد بر عهده دارد و دیگری گرداننده موکب عزاداری است.

  مراسم تاسوعای حسینی در شهرضا همزمان با تاسوعای حسینی مردم عزادار و هیأت های مذهبی شهرستان شهرضا به عزاداری پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان های اصفهان غرق در عزا و ماتم ماه منیر بنی هاشم(ع)+عکس و فیلم

شهرستان های اصفهان غرق در عزا و ماتم ماه منیر بنی هاشم(ع)+عکس و فیلم