مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 08:072022-08-07سياسي

قیام امام حسین(ع)، صف طیبان و خبیثان را از یکدیگر جدا کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان شامگاه شنبه  پیرامون اهداف امام حسین(ع) از قیام شان اظهار داشت: اهداف امام حسین(ع) از قیام متعدد است و اگر قصد داریم به آن ها دست پیدا کنیم، نیاز است به جملات گوناگون ایشان توجه کنیم.

وی با یادآوری اینکه اگر بخواهیم به طور کلی نگاه کنیم، این نکته مطرح است که در زمان قیام امام حسین(ع) تمام دین در معرض خطر بود، افزود: پس از شهادت امام علی(ع)، مردم از دین فاصله گرفتند و یزید نیز کل دین را زیر سؤال برد، در نتیجه امام به راحتی می توانستند باطل بودن او را نشان دهند.

مهدوی با اشاره به آیات 178 و 179 سوره آل عمران عنوان کرد: امروز گاهی افراد بیان می کنند چرا کفار مشکلات کم تری دارند و این آیه به ما می آموزد اگر کافر مهلت پیدا می کند به سود او نیست بلکه این مهلت برای افزوده شدن به گناهان او است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یزید دو جنایت بزرگ شامل شهادت امام و تخریب کعبه کرد، یادآور شد: یزید نمی دانست با شهادت امام(ع)، خون ایشان در رگ برخی افراد می رود و مجدد کعبه را می سازند.

وی اظهار کرد: همچنین بار دیگر توسط یزدید قتل عام مردم مدینه رقم خورد و حدود 800 نفر به شهادت رسیدند اما شاهد بودیم خدا او را در آن مرحله عذاب نداد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام امام حسین(ع)، صف طیبان و خبیثان را از یکدیگر جدا کرد

قیام امام حسین(ع)، صف طیبان و خبیثان را از یکدیگر جدا کرد