مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 22:422022-08-06بين الملل

دلیل بارش های سیل آسای تابستانی چه بود؟


عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: گسترش کم فشار در ترازهای زیرین جو روی مرکز تا جنوب ایران به همراه جابه جایی شمال از سوی پرفشار جنب حاره و انتقال حجم قابل توجهی از رطوبت از دریاهای جنوبی، - شرایط مناسبی را برای وقوع بارش های سنگین و رگباری در ایران ایجاد کرده است.

عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه فعال شدن سامانه های بارش زا روی دریای عرب، عامل اصلی وقوع بارش های تابستانه جنوب شرق ایران در تابستان جاری و بارش های روزهای گذشته در مناطق جنوبی و داخلی ایران بوده است، گفت: هر ساله اواسط ماه می میلادی، الگوی جریان هوا در بخش هایی از جنوب شرق آسیا تقریبا به شکلی ناگهانی تغییر می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ با موضوع بررسی بارش های سیل آسای مردادماه 1401 که توسط معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا بخش وسیعی از پاکستان، قسمت هایی از افغانستان، شمال غرب هند و نیز قسمت جنوب کناره های دریای سرخ بارش های شدیدی را داشتند.

وی ادامه داد: به دنبال این بارش ها، ایران به صورت کاملا استثنایی برای این فصل از سال بارش های بسیار خوبی را تا حدود 200 میلی لیتر روی دامنه های زاگرس و بخش هایی از استان فارس و غرب کرمان دریافت کرده که حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل بارش های سیل آسای تابستانی چه بود؟

دلیل بارش های سیل آسای تابستانی چه بود؟