مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 15:122022-07-07سياسي

نقش بی بدیل خردمندان اهل قلم در امنیت عمومی و احساس امنیت


مشاور فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نقش خردمندان اهل قلم صرفاً در حیطه امنیت در سطح ملی محدود نمی ماند بلکه امنیت عمومی به ویژه احساس امنیت را نیز در بر می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سعید منتظر المهدی مشاور فرمانده کل انتظامی کشور در یادداشتی با عنوان قلمِ امنیت آفرین و تشریح سه ویژگیِ برترسازِ اهالیِ قلم آورده است: شاید بتوان روز قلم را در شمار یکی از نامگذاری های هوشمندانه و خردمندانه شورای فرهنگ عمومی کشور تلقی نمود که بیشتر از هر چیز نشان از اهمیت و خجستگی و حتی تقدسِ قلم و کتابت بیش از دیگر عناصر و پدیده های اجتماعی و فرهنگی در این سرزمینِ پر گهر دارد.

 طبیعتاً اگر قلم و کتابت نبودند بسیار بعید می نمود که فرهنگ و تمدنِ ژرف ، بسیط و پُر استغنایی ، همچون فرهنگِ مهتر ساز و افتخار آفرین این دیار پدید آید و در گذرِ زمان همچون درفشِ تنومندی به اینجا و آنجا شاخ و برگ بگستراند و مجالی برای میلیونها انسان فراهم تا در سایه آن بیاسایند.

در رثای قلم و تمجید و تقدیس اهل قلم همین بس که آفریدگار خلقت و خالق قلم ، خود قلم را برصدر نشانده است و بر آن سوگند یاد کرده است ( ن و القلم و مایسطرون ) و به قول مفسران کلامِ وحی میبایست حرمت آن را نگه داریم و از آن جز برای نشرِ فضایلِ انسانی ، ترویجِ معرفت و دانش ، افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بی بدیل خردمندان اهل قلم در امنیت عمومی و احساس امنیت

نقش بی بدیل خردمندان اهل قلم در امنیت عمومی و احساس امنیت