مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-07سياسي

رونمایی از مسیر گردشگری آب در یزد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به این که یکی از اهداف توسعه گردشگری در استان، تنوع بخشی گردشگری است، از رونمایی مسیر گردشگری آب در بافت تاریخی یزد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، احمد آخوندی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نقشه مسیر گردشگری آب در این شهر میراث جهانی، اظهار کرد: به منظور توسعه گردشگری استان یزد، مسیرهای مختلف گردشگری را تعریف خواهیم کرد که باعث تنوع گردشگری و ماندگاهی بیشتر گردشگر در استان شود.

وی افزود: یکی از این مسیرها که با کمک مرکز بین المللی قنات تعریف شده، مسیر گردشگری آب است که امروز رونمایی شده و در این مسیر هفت نماد زندگی مردم استان یزد شامل استفاده از آب در مراسم مذهبی، شرب، بهداشت، رزق و روزی، رختشوی خانه، آسیاب کردن آرد،.

بررسی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مسیر گردشگری آب از میدان تاریخی امیرچقماق و آب انبار آن آغازشده به موزه تاریخی آب و سرداب آن می رسد و پس از آن دروازه مهریز قرار دارد که غریب خانه ای است جهت پناه دادن در راه ماندگان و مسافران دور و نزدیک، در ادامه مسیر، حمام سنتی شاه کمالیه و مسجد جامع یزد و پایاب آن قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مسیر گردشگری آب در یزد

رونمایی از مسیر گردشگری آب در یزد