مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 11:422022-07-07پزشكي

بستری 7 بیمار قطعی تب کریمه کنگو در استان اردبیل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 7 بیمار قطعی تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو در استان اردبیل بستری بوده و 3 بیمار بستری دیگر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: تب کریمه کنگو به عنوان بیماری مشترک انسان و حیوان، هر سال با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه ها، اکثرا در افرادی که در معرض تماس با دام، خون و ترشحات حیوان آلوده قرار دارند و یا افرادی که توسط کنه ها مورد گزش قرار می گیرند، مشاهده می شود و همچنین یکی از روش های انتقال این بیماری، گزش با کنه هیالوما است که نباید این کنه ها با دست له شوند.

لزوم پرهیز از مصرف بلافاصله گوشت های تازه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: خرید گوشت باید از قصابی های معتبر صورت گرفته و از خرید و استفاده از گوشت هایی که در کنار جاده ها، کشتار و عرضه می شوند و همچنین ذبح دام در منزل، جداً خودداری کرد و همچنین گوشت های مشکوک باید به مدت 24 ساعت و جگر، کلیه و قلب به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری شده و از مصرف بلافاصله گوشت های تازه پرهیز شود.

جعفرزاده گفت: از عموم هم استانی های عزیز درخواست می شود در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی از قبیل تب، لرز، آب ریزش از بینی، درد بدن و یا مشاهده خون ریزی غیرعادی متعاقب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستری 7 بیمار قطعی تب کریمه کنگو در استان اردبیل

بستری 7 بیمار قطعی تب کریمه کنگو در استان اردبیل